Goed onderhouden wegen zijn een kerntaak van een stad of gemeente. Afgelopen legislatuur is er steeds een groot budget voorzien geweest voor het nodige onderhoud. Er moet blijven ingezet worden op onderhoud en nodige herstellingen. Maar er moet ook werk gemaakt worden van een plan op lange termijn met meer duurzame oplossingen. Wegenisprojecten zoals de heraanleg van de omgeving rond de Karolingerslaan blijven we ondersteunen en de nodige budgetten voorzien.
Kwaliteitsvolle en obstakelvrije voetpaden moeten in elk project worden bekeken. Bijvoorbeeld bij de herinrichting van de Stationsstraat moet bij de heraanleg rekening gehouden worden met de toegankelijkheid voor onze senioren en de minder mobiele mensen.
Na het opstellen van het tragewegenplan zorgt voor zachte verbinding zorgt tussen de dorpen. Maar er moet ingezet worden op een fietsbeleid in Landen. Samen met de fietssuggestiestroken dient dit aan bod te komen in het mobiliteitsplan.
We vinden punt 48 noodzakelijk aangezien meer en meer Landenaars zich met de (elektrische) fiets verplaatsen. Dit gaat hand in hand met verkeersveiligheid. We hebben reeds fietslessen georganiseerd om inwoners aan te leren hoe zich veilig met de fiets doorheen het verkeer te verplaatsen. Aan het personeel werd een workshop gegeven rond de fietslease. Cursussen blijven nodig om onze verkeersveiligheid te garanderen.
Aan het Stationsplein is een Hoppinpunt gerealiseerd (de vroegere Mobipunten). We willen dat aan de stations in Ezemaal en Neerwinden dit ook voorzien wordt.
Een beleid en verdere uitwerking rond openbare laadpalen, blue bikes, elektrische deelwagens, fietslease voor het personeel gaat in de toekomst alleen maar belangrijker worden.